fredag 13. mai 2016

..halvgått nytt år...

Nå er det innmari lenge siden jeg har skrevet her, har hatt litt forskjelig å drive med, i tillegg til strikking da selvfølgelig :) I vinter fikk jeg ferdig to marius hettejakker, det var en prøvelse med montering av glidelås, jeg endte opp med å sy den for hånd slik at jeg var sikker på å få mønsteret symmetrisk på begge sider. De er strikket i Lima fra Drops, et garn jeg er storveis fornøyd med og som jeg bruker til alle tykke plagg. Jeg har begynt på en til meg selv, men først må eldstedatteren sin få sin, så da er det vel egentlig bare å begynne....





Når disse var ferdige hadde jeg allerede forelsket meg i Flamingojakken, som er å finne i Dale sitt hefte "Urban Retro". Siden jeg er veldig glad i Baby Merino fra Drops ville jeg strikke den i det garnet, jeg har forelsket meg i et par farger der, lys lavendel og lilla orkidè så jeg tok utgangspunkt i disse. For å lage min egen vri heklet jeg rundt kantene, knappestolper og en fin halskant (synes jeg :D) Jeg ble særdeles fornøyd. I stedet for knapper fant jeg to fine bånd som jeg knyter foran istedet. Har riktignok gjort klart for knapper om jeg ønsker å sy på det senere :)




Og da jeg var ferdig med den ville jeg lage meg en egendesignet jakke, men i litt motsatte fordeling på farger, da ble det lilla orkidè som ble hovedfargen. Jeg har tegnet hjerteborden selv :D Heklet tilsvarende kanter som på flamingojakken og brukte bånd også her :) Elsker den og bruker den så fort muligheten er der. Faktisk liker jeg den så godt så jg har bestemt meg for å strikke meg en til, men med lys lavendel (igjen) som hovedfarge. Nå gjenstår det å se om den blir helt lik da.... for jeg synes jo det er usannsynlig kjedelig å strikke flere like plagg :)  Siden jeg ga bort flamingoen til søsteren min så  jeg "nødt" til å strikke meg en ny blåish jakke <3



Innimellom disse tingene har det selvfølgelig blitt strikket en del votter av ymse selvlagde mønstre :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar