mandag 13. mai 2013

Prosjekt mariuskofte ...

Jah...da er vi i gang da, med min første mariuskofte....
Siden jeg har en noe gammel og dårlig symaskin tør jeg ikke strikke rundt for så å klippe opp til åpning foran og ermhull, jeg strikker frem og tilbake og frem og tilbake....godt man kan baklengsstrikk..så får man litt forandring underveis :) Baklengsstrikk er forøvrig veldig kjekt når man skal strikke mønster synes jeg, synes det er vanskelig å få det fint når jeg må strikke vrangt, og det var jo heller ikke så vanskelig. Har benyttet meg av den metoden på flere gensere så langt. Klikke på denne linken:  Baklengsstrikk

Men tilbake til mariuskoften. Jeg begynte med det ene ermet, synes det kan være greit å få det unna først, og var også spent på å se fargene sammen :)




Da det ermet var klart begynte jeg på bolen, og jeg må jo innrømme at det  strikke frem og tilbake er langtekkelig og dermed en utfordring..hehe :)





Men nå har jeg kommet dit at det er delt for ermehull, det ene forstykket er så langt klart og det andre er påbegynt, her i fra og til mål vil det gå som en lek...tror jeg :)





Så uansett hvor trist det er med dette gråværet så hjelper det til på strikkefronten :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar