lørdag 24. mai 2014

Nok en marius...

I går ferdigstilte jeg nok en mariusgenser, denne gangen en hvit en. Jeg har strikket mange mange mariusgensere nå, men av en eller annen merkelig grunn ble jeg så veldig fornøyd med denne. Fornøyd med vrangsiden, veldig fornøyd med hvordan det ble når jeg fikk sydd halskanten. I tillegg forsøkte jeg meg på å sy i ermene slik det er illustrert i Mariusboka, og i diverse oppskriftshefter. Jeg har aldri forsøkt denne metoden før. I utgangspunktet har jeg alltid delt til ermer og strikket frem og tilbake og så sydd ermene i kant i kant. Har forsøkt sy i med maskin en gang, men fant det vanskelig pga beleggskanten, syntes det skle veldig. Så i går kom da dagen da jeg hadde bestemt meg for å forsøke denne andre metoden. Har ikke studert forklaringen så veldig nøye og bare sett på en som har gjort det en gang, og for hun var det første gang, men jeg sier meg veldig fornøyd :)  Så i ren skjær glede over dette skal jeg nok en gang legge ut bilder av en mariusgenser. Har forsøkt få lastet inn bilde av forklaringen og illustrasjonen, men pc`en vil ikke leke med kameraet mitt :(


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar