onsdag 9. april 2014

Avfelling....stramt vs løst

Mange av oss sliter litt med avfelling av masker, noen for stramt, andre for løst. Jeg kan ha lett for å felle av for stramt, og da blir jeg veldig påpasselig med det, og dermed har det lett for å bli for løst, men en liten ting å huske på da, er at jeg feller av med en pinne som er et nummer større enn de jeg har strikket med, altså om jeg strikker på pinne 3, feller jeg av med pinne 3,5. Da ser det ut til at jeg får det sånn som jeg vil, verken for stramt eller for løst. For mange er nok dette en selvfølgelighet, men dog ikke for alle :) Det samme kan man gjre om man feller av for løst, men da bytte til en tynnere pinne.

Håper tipset kommer til nytt for noen :) Ønsker alle en flott regnværsdag...det er det ihvertfall her nede på østlandet. Jeg tilbringer gråværsdagen med Nancy-kofte nummer 2 ,som jeg var nødt til å begynne på etter at jeg ble enig med meg selvom hvilke farger...kjekt å ha et lite garnlager ja :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar