søndag 18. januar 2015

Verdens fineste votter...

Jeg er helt hekta på å lage votter, smale lekre votter, kaller de for byvotter da det er det de duger til, passer seg nok ikke på verken skogsturer eller i 20 kuldegrader, selvom de strikkes i merinoull eller alpacca. Men uansett, jeg er hekta, lager mine egne oppskrifter, og nå tror jeg at jeg har laget min fineste vott, noensinne :) Tror jeg er litt forelska i den <3 Tror faktisk at de skal hete "Verdens Fineste" :)

Jeg har strikket den i minialpacca fra Sandnes, egentlig hadde jeg tenkt Inca fra Rauma, men det hadde de ikke i butikken her så da måtte man finne noe som lignet. Dette garnet skal vel helst strikkes på pinne 3, men siden jeg liker at de sitter litt stramt på hånden bruker jeg pinne 2,5. Det fine da er jo at skulle man ville ha de bittelitt løsere er det jo bare å bruke pinne 3. Jeg holder på å lage oppskrift på disse da jeg fikk en litt uventet respons på disse via facebook, tilbakemeldinger og likes har vært litt overveldende, men Hey, det er jo kjempestas at andre vil kjøpe en oppskrift jeg har laget :)







Jeg har også laget en vott med mye hullmønster på, den er strikket i Baby Alpacca Silk fra Drops, synes den er kjempelekker, der fikk jeg forespørsel om oppskrift fra noen land i Europa, altså måtte jeg sette meg ned å lage en engelsk oppskrift, det var litt av en utfordring da jeg stort sett bare strikker etter mitt eget hode, men jeg fikk da klora det ned, og den er til teststrikking i Irland ! Det er alt så veldig stas :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar