tirsdag 5. mars 2013

Pinner og tråd..




Jeg sitter her nå, har tatt på meg og hjelpe en venninne ferdig med sin Mariusgenser, jeg strikket et par stykker i høstes. Mariusgenseren er fantastisk synes jeg, spesielt denne modellen med ribbestrikk opp til bysten. Og når man velger litt andre farger er det bare flott. Den gjør seg veldig godt i de fleste fargekombinasjoner synes jeg :)
MEN..jeg er en som foretrekker og strikke på tynne pinner, jo tynnere jo bedre :)  i store deler av høsten og hittil i vinter har jeg strikket på pinne 2,5. X antall votter, luer og sokker har det blitt på pinne 2,5 og det blir jo så fint, men nå sitter jeg her da, med en genser som strikkes på pinne 4! Med en gang kjentes det ut som og strikke med tykke tykke grener nesten…hehe..fikk meg til og tenke tilbake til da jeg strikket et skjerf med dobbel tråd Eskimo (fra Garnstudio), da brukte jeg pinner nr 15. Så tykke pinner har jeg aldri noensinne brukt, men skjerfet ble fint da :)

  Tilbake til genseren, det er en Mariusgenser hun strikker i offwhite, med mønster  i beige og brun, den blir veldig lekker. Garnet hun bruker er Merino Extra fine fra Garnstudio, det er alldeles nydelig, deilig og mykt og strikke med, og legger seg jevnt og fint, nesten som bomull. 


Tenker at det er godt jeg har noen avkom til som ikke har fått mariusgenser...enda :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar