tirsdag 12. februar 2013

Eget design...

Jeg vet egentlig ikke helt når det begynte, den lysten til og lage helt egne greier, som ingen andre hadde. Tror den kom tidlig og begynte forsiktig, klarte aldri lage halsen helt lik som på oppskriften, kanskje måtte jeg lage en litt annen vri på vrangborden, kanskje valgte jeg helt andre farger enn det som var påtenkt.... Uansett, hadde vel et lite behov for og skille meg ut litt :)
Noen ting har ikke blitt helt vellykket, andre ganger har det gått veldig bra. Jeg har laget to kjoler til min yngste datter som jeg er særdeles godt fornøyd med, spesielt den lilla. Jeg fant dette bølgemønsteret på en jakke faktisk, og så fant jeg en fin kjolefasong, men som hadde et hullmønster jeg ikke likte. Men til syvende og sist ble ikke kjolen slik jeg egentlig hadde i tankene da jeg begynte, men jeg er fornøyd, jentungen er førnøyd og skryt har vi fått.
Den andre kjolen hadde jeg en viss formening om hvordan skulle bli, der sto det mest mellom vanlig perlestrikk eller dobbel...vanskelige valg :) Fargene valgte seg selv, og i et lyst øyeblikk fant jeg ut at mønster i strukturstrikk er moro og hjerter er alltid velkomment i en jentunges liv og vi ble fornøyde med denne også.

Og så kom lysten på og lage vest. Jeg fant en oppskrift, men mønsteret så kjedelig ut, så da ble de to farget, høy vrangbord og sjakkrutemønster, slo an hos 17-åringen. Siden jeg er glad i farger fant jeg ut at en vest i stripper med ribbestrikk, i gul-orange-rødtoner...joo det blir fint på våren, den har 12-åringen gladelig tatt i bruk (til min store glede).

Så da fortsetter jeg da, og leke med mønster og farger og prøver meg frem, alltid spennende se hva det resultatet blir..sånn in the end :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar