mandag 11. februar 2013

Marius..

Jeg er i grunnen glad i klassiske mønstre, og synes Mariusgenseren er kjempefin. Ekstra glad ble jeg da jeg for noen år siden oppdaget at den var blitt litt "modernisert". La min elsk på den modellen og har strikket tre stykker.  Det er den smale modellen med ribbestrikk opp til bysten. Og med litt alternative farger blir den jo enda finere. Jeg har som sagt laget tre stykker, en klassisk hvit med blått og hvitt mønster, en i eplegrønn med mørkegrønt og lilla mønster og en beige med lilla og mørklilla i mønsteret. Den beige med lilla, laget jeg som konfirmasjonsgave til min niese, strikket inn navnet og konfirmasjonsdatoen nederst på ermet for og gjøre den litt mer personlig.

Det eneste som jeg synes er no herk med mønster strikk er og når man må strikke mønster på vrangen, jeg får det ikke pent til, synes jeg. Men så...ut av det blå...dukket det opp en video på youtube, med en bruksanvisning på tilbakestrikk

http://www.youtube.com/watch?v=jwTSmVxkOs8&noredirect=1

Denne videoen er gull verdt for oss som strikker mønster og som syne sdet er vanskelig på vrangen. Anbefaler alle og ta en titt på denne snutten.

Her sees mine tre mariusgensere :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar