mandag 18. februar 2013

Heklerier og strikkerier.....


veske med bobler til en litt større frøken


Jeg er en som stort sett strikker, men innimellom tar jeg en pause og finner frem heklenåla. Jeg skal ikke hevde at jeg kan hekle for det kan jeg ikke, tror mitt repertoar består av fastmasker, kjedemasker, litt forskjellige staver, krysstaver har jeg spesielt blitt glad i da de lager et fint mønster.
Men uansett, jeg synes det er artig og lage litt forskjellige greier med hekling for avvekslingens skyld, det blir hovedsakelig ting i fastmasker ;  vesker og enda flere vesker, et paraplytrekk har jeg også laget.





veske i fastmasker og krysstaver til en liten frøken :)
Mobilholdere blir fint, eller små kurver til og ha småting i, og så froskene mine da, som jeg ble så glad i, de var virkelig artige og lage, fant oppskriften på  garnstudio.com . Egentlig er det bare fantasien som setter en stopper for hva man kan lage :D


småfroskene mine

mobilsovepose :)

liten veske som er laget til Nintendo DS


Jeg har også begynt og kombinere strikking og hekling, synes det gir et fint spill og uttrykk i strukturen :)

Har her heklet kanten nederst med krysstaver, så plukket opp og strikket underdelen med hullmønster og så heklet overdelen og stroppene med krysstaver

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar