tirsdag 19. februar 2013

Strikke med perler..

Jeg har en datter som er ihuga fan av gruppa "One Direction", og hun har bestilt en genser hvor det står da nettopp "One Direction" på. Jeg er ikke så glad i og strikke inn bokstaver, synes det fort blir stygt med tråden man må trekke med seg rundt. Jeg har derfør klødd meg fælt i hodet for og finne en løsning på dette.
Men så...vips....så kom det opp en løsning, fant på internett en forklaring på hvordan strikke enkelt med perler, ved hjelp av en heklenål. Når man kommer dit hvor man skal ha en perle, trer man perlen først på heklenålen, så flytter man masken over på heklenalen og skyver perlen over på masken. Man flytter så masken opp igjen på den venstre strikkepinnen og strikker den som vanlig. Dette ser helt fantastisk ut og er helt klart noe jeg skal forsøke. Legger ved forklaringen, kanskje fler vil ha nytte av den :)

http://theknitter.themakingspot.com/blog/knitting-with-beads5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar