fredag 22. februar 2013

Heklerier og strikkerier part 2



Mer heklerier og strikkerier…..avd garnslanking

Når man er en person som er garnavhengig hører det med til historien at man ofte har masse garnrester, rester man ikke alltid vet hva man skal finne på med. Ofte er det slik at det er forskjellige garntyper osv slik at man ikke kan begynne på noen større prosjekter da uten og måtte kjøpe mer. Kunsten kan da være og komme på småting man kan lage, så man får slanket garnlageret sitt, og blir kvitt alle restene.

Jeg har heklet og strikket alt fra paraplytrekk

, til eggehatter,


 til gaveposer,


 strikket hårbånd til minstefrøkna, 


siste tilskuddet kom i dag da jeg heklet et pinnsvin… :) et pinnsvin som i en lapp man kan lappe slitne bukseknær med. Jeg fant bildet på nettet, husker ikke hvor men jeg syntes de var så søte så i dag måtte jeg prøve selv og har herved heklet min første pinnsvinbukselapp :D



Internett er strålende slik, om man tar seg tid til og surfe litt rundt, gode ideer kjemper om oppmerksomheten. Det var på en slik surferunde jeg kom over en nettside som kalte seg strikkeblogger.no siden jeg er ny på dette med blogging tenkte jeg at dette måtte jeg sjekke ut, fant ut at jeg kunne be om et «medlemsskap» der. Og der inne florerer det med kreative skapende mennesker og mange gode ideer kan komme ut av det, jeg gleder meg til og sette meg ned og virkelig gjøre meg kjent med hva jeg kan finne der inne, må bare vente til vinterferien og ski-VM er over :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar